top of page
חיפוש
  • תמונת הסופר/תNoa Salti

להוציא כסף על מותג שעוד לא עושה מספיק

עודכן: 5 באוק׳ 2021


קצת לפני שעשיתי את ההחלטה להשקיע כמה אלפי שקלים בעזרה מקצועית בבניית העסק, הרגשתי שאני ממש משתתקת. רק בגלל כמה מחשבות שדופקות לי בראש כמו תקליט: "אני באמת אוציא עכשיו את כל הכסף הזה?? ואם זה לא יצליח? אולי אני אנסה קצת לבד וכשהעסק יתחיל להכניס יותר כסף אני אקח את השירות הזה?"


אני אמא יחידנית לתאומות מתוקות, ובפועל – אני זה כל מה שיש לי. לי ולבנות שלי. אם אני לא אדאג שכסף ייכנס. הוא לא ייכנס. ואם אעשה טעות ואשקיע כל-כך הרבה כסף במקום הלא נכון, זה ישפיע ישירות על כלכלת הבית ועלול להביא אותי ואת הבנות שלי למקום מאוד רע, שאני לא מסוגלת אפילו לדבר עליו.



מצד שני יש בי המון תשוקה וצורך להצליח ולגרום לכל הדבר הזה שאני חולמת עליו, לעבוד. כי מעבר להתעסקות באמנות הצילום שהיא בין האהובות עליי ביותר בעולם, אני גם מרגישה שליחות אמיתית להיות שם עבור אותן מעצבות שקצת כמוני, צריכות את ההנחיה והעזרה ממישהו שייתן להן יד וקצת ידייק אותן. ויעזור להן לעשות עוד צעד לקראת הגשמת השליחות שלהן.



אז למה אני חופרת לך על כל זה? כי אני יודעת כמה זה מפחיד לעשות את ההחלטה ולהוציא כמה אלפי שקלים על עסק שעוד לא ממש מרוויח. אבל אחרי כל המחשבות והחרדות, הבנתי שלבד זה לא יעבוד לי, אני חייבת מישהו שיעשה לי סדר בראש, ינחה אותי ויוביל אותי. יגיד לי מה עכשיו ומה אח"כ, איך כמה ולמה.



כי הרעיונות מתנדנדים להם מעץ לעץ כמו טרזן בתוך הראש שלי, ואם לא יהיה מי שיעזור לי לעשות סדר וניקיון שם במוח, אני אמשיך לחלום ורק אמשיך לדבר על החלום שלי והשליחות שלי, ושום דבר לא יקרה. אשאר במקום, ואמשיך לעבוד עם לקוחות שאני לא רוצה לעבוד איתם, וליווי מעצבות יישאר בגדר תחביב. כמשהו קטן שאני עושה מידי פעם מהצד...


אז ברוח התשוקה, החלומות והרצונות. הכנתי לך 10 סימנים שיעזרו לך להבין אם את לוקחת את העסק כתחביב:


1. את לא צלמת ולא מבינה בצילום, אבל כל הקולקציות שלך, תמיד מצולמות על-ידך

2. כל הויז'ואלס שלך (או רובם) מצולמים בסמארטפון (גם אלו שבאתר)

3. המודליות שלך הן תמיד אחותך/ גיסתך/ הבת של השכנה/ אמא שלך והיד עוד נטויה...

4. אין לך חנות פיזית/אינטרנטית או אתר מכירה און-ליין

5. מעבר לצילום אינפורמטיבי של הפריטים שלך, אין סיפור או קונספט מעניין מאחורי התמונות.

6. הויז'ואלס שלך נראים חובבניים בהשוואה למתחרים שלך או להשראות שלך

7. את מעגלת פינות ולא משקיעה במוצר עצמו (לדוג' – מתפשרת על חומרים, מתפשרת על עיצובים, וכו')

8. את משקיעה במוצר שלך המון אבל עוצרת בשלב הויז'ואלס שאמורים למכור אותו.

9. אין לך לוגו

10. יש לך עיסוקים או חלומות אחרים שמעניינים אותך יותר מלעצב פריטי אופנה


אם מתקיימים אצלך שני סעיפים ומעלה, כנראה שאת לא מרגישה שהעסק הוא רציני. אלא תחביב קטן מהצד שמכניס לך עוד קצת מידי פעם. אם נוח לך עם המקום הזה ואת שלמה איתו, מצוין! אבל אם לא, אני מזמינה אותך לקחת צעד קדימה ולהשקיע יותר בחלום שלך ובאמנות שלך.

גם אם יש לך המון לקוחות, תחשבי כמה לקוחות עוד יכולות להיות לך, אם רק תקחי את עצמך קצת יותר ברצינות ותשקיעי קצת יותר במותג שלך.


יש לך שאלות? רוצה להתייעץ איתי?


49 צפיות0 תגובות
bottom of page