top of page
חיפוש
  • תמונת הסופר/תNoa Salti

7 האלמנטים שימכרו לך באון ליין

עודכן: 6 באוק׳ 2021

יכולות להיות הרבה סיבות מדוע הפריטים שלך לא נמכרים באון ליין. החל מהדרישה למוצר שלך, עד לפירסום ושיווק נכון שלו.

רוב הפעמים מדובר באלמנט מתוך השיווק שלך, האלמנט הכי חשוב בעצם, שנותן את הטון באתר ומקבע את רמת המקצועיות והרצינות שלך במותג שלך- הלא הוא אלמנט הויז'ואלס והתמונות באתר.


בתחילת דרכי שימשתי כצלמת הבית של אתר האופנה דאז "סטייל ריבר" ושם היה מרדף תמידי לפצח את הנוסחא של מה גורם לפריטים מסוימים באתר להימכר ולאחרים לא. כך יצא שלמדתי על כמה מאפיינים שברוב המקרים הם הבסיס לחוויית הקנייה של הלקוח, וללא ספק מייצרים קרקע נעימה ונוחה יותר למכירה.


אני אמנם לא דוגלת גדולה בהליכה בתלם, ודי מרחיקה טענות שאומרות שיש נוסחא אחת מנצחת למכור טוב יותר באון ליין, אבל כמו כל דבר בחיים, הכל עניין של איזון, ואם תשכילו להשתמש במאפיינים הבסיסיים בחכמה ובאיזון, יש סיכוי גדול שתצליחו להרוויח מכל העולמות. גם למכור וגם להישאר נאמנות ליצירה שלכן ולאופן ההבעה שלכן כמעצבות אופנה.


אז הנה 7 אלמנטים שהצלחתם במכירה באון-ליין מוכחת:


1. רקע לבן - אין מה לעשות, זה אולי בנאלי אבל הרקע הלבן הנקי והמרגיע, עושה שקט בעיניים ומבליט את המוצר שאנחנו רוצים. העין שלנו נמשכת לאיזורים בהירים ונקיים ולכן צילום עם רקע לבן או אפור בהיר מאוד, ידידותי יותר למשתמש בהשוואה לכל רקע אחר. מה גם שאין צבע יותר ניטרלי ממנו. כך שאם יש לכם פריטים צבעוניים במיוחד, הוא היחיד שיגרום להם לבלוט ולא יגנוב את הפוקוס. יש אפשרות לרקע "לבן טייד" שבו גוזרים את הדמות מהרקע ומלבישים על רקע לבן כמו דף נייר לבן (פחות מומלץ כי לא משדר אותנטיות, והדוגמנית נראית מנותקת ואולי גם מרחפת באוויר).

יש רקע לבן שמשתמשים בו בצילומים עצמם. רקע נייר/ בריסטול בצבע לבן. אנו מתייחסים אליו כלבן לכל דבר אבל בפועל בתמונות הוא יוצא אפרפר בהיר מאוד, או אוף וויט או שמנת, תלוי בתאורה שהציב הצלם. אלה רקעים עדיפים על ה"לבן טיד" כי הם לא מנתקים את הדמות מהמקום וזה נראה יותר אותנטי.



2. ללא ארט או אלמנטים אחרים שימשכו את העין

לפעמים יש לנו נטייה להוסיף ולהוסיף כדי לייפות או להיראות מעניינים או מיוחדים. אז – Less Is More אם אתם רוצים להוסיף עץ דקל, או שולחן עם כיסא, או כד עם עציץ כי זה תואם את השפה והסיפור של המותג, לכו על זה. אבל אל תגזימו.

תמיד שאלו את עצמכם אם הארט שדחפתם עכשיו לתמונה תורם לה. אם הוא לא תורם לה, הוא מיותר ואם הוא מיותר זה אומר שהוא גם מפריע. אנחנו רוצים שהקונה יתמקד במוצר שלנו ולא בעיצוב הפנים שעשינו סביבו.




3. חיוכים

עד לא מזמן, חיוכים באופנה העילית נחשבו למשהו שמשדר "זול", דוגמניות בעלות הבעה קרה ולפעמים אפילו כועסת הציפו את המגזינים ואת הפקות האופנה של הגדולים בעולם. הסנוביזם, הריחוק והקור אפיינו לא רק את הדוגמניות, אלא את כל עולם האופנה והעוסקים בו (צלמים, עורכי אופנה, מעצבי אופנה, דוגמניות ועוד רבים אחרים). לכן, כשאנה ווינטור (עורכת מגזין ווג האגדית) התחילה להסיר את משקפי הדיסטנס שלה ואפילו לחייך למצלמות הפפארצי, כבר היה ברור שהסנוביזם של עולם האופנה מתפרק לאיטו, ובמקומו נכנס החיוך הרחב, הטבעי, הקורן שמגיע כתוצאה מחילופי הדורות. עידן הריאליטי, והשאיפה לאותנטיות הלכה והתעצמה ועולם האופנה נאלץ להדביק את הקצב. לסיכום: תני לדוגמנית שלך לחייך קצת :)



4. התמקדות במוצר

על אותו משקל כמו בסעיף השני שמבקש להסיר אלמנטים של ארט מיותר כדי לא להסיט את תשומת הלב מהמוצר עצמו. אם המוצר שלכם הוא נעליים, התמקדו בצילומים שלכם בנעליים, אם אתן מעצבות פרטי לבוש, הקפידו להתייחס בתמונות שלכן לכל פריט בנפרד. כלומר, אם שמתן תמונה באתר של טוטאל-לוק ובפירוט הפריט כתבתם: "מכנסיים" + התיאור שלהם. קצת פיספסתם את הלקוח. אם אתן מוכרות מכנסיים, אני כלקוחה רוצה לראות אותם. מקרוב, בכמה זויות ואם אפשר גם דיטיילס כך שאוכל גם לראות את הטקסטורה של הבד. תמיד תזכרו שחנות האון ליין שלכם צריכה להחליף את חווית הקנייה בחנות רגילה. וכלקוחה אני רוצה למשש, למדוד, ולראות כל פרט במוצר הזה. ככל שתקלו עליי בעניין ותראו לי כמה שיותר פרטים, הסיכוי שאקנה את הפריט גבוה יותר.



5. שימוש בדוגמנית מסחרית

בחירת הדוגמנית הנכונה למותג שלכם צריכה להיות קשורה בקשר ישיר לקהל היעד שלכם. אילו פנים, או איזה מראה יעשה לו חשק לקנות. יחד עם זאת, יש מה שנקרא קונצנזוס אוניברסלי שאומר שיש תווי פנים פוטוגניים ו/או מסחריים לכל קבוצת גיל מין או גזע. כלומר, אם קהל היעד שלך הוא נשים ממוצא אפריקני, מן הסתם כדאי לתת לזה מענה בבחירת הדוגמנית. יחד עם זאת, לצלם את עצמך או את חברה שלך או אימא שלך, לאוו דווקא ייצר חשק לקנות. רבים חושבים שהקונה צריך להזדהות עם הדוגמנית, זה נכון עד גבול מסויים. מצד אחד אני רוצה להזדהות איתה, דרך החיוך שלה, האותנטיות שבה, הגיל שלה, המוצא שלה. מצד שני אני צריכה לשאוף להיות כמוה. כלומר, היא אני אבל משופרת. מודלית שאזדהה איתה לחלוטין ותהיה ממש דומה לי, לא תייצר אצלי את החשק לקנות.



6. אור, צבעוניות ובהירות - גם כאן, השפה של המותג שלכם תקבע את הטון. אבל העין שלנו באופן טבעי נמשכת לאלמנטים מוארים, בהירים וצבעוניים. זה אומר שתמונות בעלות אופי "חשוך", עם תאורה חשוכה או דרמטית ימכרו באופן יחסי פחות מתמונות מוארות עם מאפיינים בהירים. המואר והבהיר פשוט עובדים לנו על הסרטונין. בדיוק כמו השמש. כשאנחנו רואים משהו צבעוני, בהיר או מואר הוא פשוט נעים לנו יותר בעין ובפשטות - עושה לנו שמח :)

בדוגמא כאן למטה, למרות האמנות הגבוהה שמאפיינת את התמונה השמאלית, כשמדובר במכירה באון ליין, היא תעשה לנו פחות חשק לקנות לעומת התמונה הימנית שהיא בהירה יותר, צבעונית ומוארת. לכן התמונה הימנית תמכור יותר.



7. שלבו בין תמונות אווירה לתמונות מכירה - כדי לייצר חווית קנייה מושלמת, חשוב מאוד לשלב באתר המכירה שלכן גם תמונות פרקטיות מכירתיות, מסחריות שתפקידן להראות את הפריט באופן הטוב ביותר, לבין תמונות אווירה שמטרתן היא יותר לייצר חוויה, להראות חלומות ותשוקות של הלקוח הפוטנציאלי. האיזון הזה הוא חשוב כדי למקם אתכם במקום מקצועי ובולט בתעשייה. שימוש רק בתמונות אווירה או רק בתמונות מכירה עושה רק חצי מהעבודה. כשצילמתי עבור "סטייל ריבר" פקשוטים ולוק-בוקים ללא הפסקה ובכמויות בל יתוארו, היה ברור שבכל יום אני צריכה להשאיר זמן לצילומי אווירה. למדנו שאם יש נעל כלשהיא שנתקעה לנו במחסן ואנחנו רוצים להעלות את המכירות שלה, נצלם אותה באופן אווירתי - המכירות יקפצו מיידית. אני יודעת שלפעמים תקציבית זה קשה מאוד לבצע את שני הדברים, אבל יש לכך פתרונות רבים ויצירתיים עליהם אפרסם פוסט בנפרד.



אם את מרגישה שיש לך עוד שאלות ואת זקוקה להכוונה דקדקנית יותר -



28 צפיות0 תגובות
bottom of page